Advies nodig over (Rainer) box / kussentjes: smalle polsen

Hoi HF-leden,

Ik kijk wel eens rond voor een mooie horlogedoos, Rainer wordt dan vaak genoemd. Die ziet er (op de foto) ook erg mooi uit, ruim, al zijn mijn horloges in diameter niet zo groot.

Belangrijker nog, ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met de omvang van de kussentjes bij smalle polsen (16,5cm). Bij leren bandjes of nato’s zal dat niet uitmaken, maar voor bracelets: liefst zou ik ze sluiten maar ik kan me voorstellen dat dat niet om de kussens past. Of de bracelets open laten, maar dan kunnen sommige schakels op elkaar liggen (krassen) en blijven ze mogelijk niet goed op hun plek liggen.

Iemand ervaringen mee? Of anders tips voor andere goede alternatieven (in ieder geval niet duurder dan Rainer)?

Qua aantal horloges dat erin moet denk ik aan 6 of 8, maar dat terzijde.

Dank!

3 likes

Ik heb hetzelfde probleem en ik ben er zelf ook nog niet uit. Dus, ik ga dit topic ook volgen.

2 likes

Ik heb een Rainer box voor drie. Passen mijn horloges voor polsmaat 17,5cm prima in.

Denk dat 16,5cm iets te krap gaat worden.

2 likes

Zelf sta ik op het punt om deze box te kopen, maar het blijft wel een gok wat betreft de kussentjes:

GOVD horlogekast heren hout voor 12 horloges

1 like

Ik denk dat 16,5 mm pols/bracelet wat tight wordt… zelf 17,5 + Rainer. Dat gaat net goed.

1 like

Hahaha jij was eerder…:joy:

1 like

Je zou deze ebony houten box kunnen proberen, kussens hebben afneembare ringen:

https://www.bol.com/nl/p/luxalit-detroit-10-horlogekist/9200000103702846/?suggestionType=browse&bltgh=pMu1CRfOnF-qJzNZinlFxA.1_2.6.ProductPageUrl

Ik heb de versie met vijf slots incoming :sweat_smile:
Rainer box voor drie gaat binnenkort in de verkoop.

https://www.bol.com/nl/p/luxalit-detroit-5-horlogekist/9200000103703089/?suggestionType=browse&bltgh=pMu1CRfOnF-qJzNZinlFxA.1_2.5.ProductPageUrlEn

1 like

16.5 - 17cm gaat wel.

3 likes

Mijn polsmaat is 17cm en dat kan idd net.

3 likes

Ik zit op 16.5 a 17 en dat gaat ook net. Als je op leer draagt maakt het natuurlijk sowieso niet uit.

2 likes

Gaat het hier om een Rainer box?

1 like

Natuurlijk, anders zou ik m hier niet posten.

1 like

Dank, super om het even te kunnen zien zo.
Hmmm is inderdaad eigenlijk te klein, het kan nét, ik ben er nog niet over uit of ik het vind kunnen of niet. Zeker voor dat geld.

Ziet er ook mooi uit, wel wat minder luxe dan de Rainer die meer ruim is opgezet (ruimte tussen de vakken). Waarom kies je niet meer opnieuw voor Rainer?

Ik ben overigens wel benieuwd naar je bevindingen als deze binnenkomt. Hij is nl. wel bijna van dezelfde prijs.

1 like

Dankje! Hmm sommigen zeggen 16,5 a 17 lukt wel, ander krijgt m bij 17 niet dicht…

Dat ligt natuurlijk ook maar net aan hoe strak je de band draagt. Je polsomvang zegt wat, maar ook hoe strak hij vervolgens zit.

2 likes

Ik draag mijn banden vrij strak inderdaad. En als ik echt duw en wring, krijg ik ze wel dicht, maar dat voelt absoluut niet goed aan.

1 like

Ook 16,5 cm hier! Je kan ook een zo’n doos van ice watches kopen en kijken of je de kussentjes in een andere doos kan gebruiken.

1 like

Ik had precies hetzelfde probleem en daarom besloten om zelf een kist te maken :slight_smile: .

HIER is het filmpje te zien hoe ik dat deed.

1 like

Doos is binnen en bevalt prima. Qua degelijkheid en afwerking doet hij absoluut niet onder aan de Rainer.
Kussentjes zijn top, perfect voor 17.5cm. Misschien zelfs beter dan die van de Rainer :shushing_face:

Enige minpunt is het hebben van een venstertje. Had liever gehad dat het een deksel zonder venster was.

Ik ben al met al heel tevreden.

Edit: wat kunstlicht foto’s.

1 like