2017: welke vintage draag je vandaag?

Mijn beste,

Wat een apart datumvenster!!
Verticaal, zo heb ik het nog niet eerder gezien.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Hele subtiele wijzertjes, raadselachtige daydate combi, gave -originele ?- band. EN barstens vol met juwelen - dit is echt de meest Ultieme ultra volgens mij. Je kan stoppen met verzamelen :wink:

1 like

Nee, die wijzerplaat is aan de onderkant wat afgeschilferd en het glas heeft een barstje bij de 9.
Deze wil ik lieverā€¦
http://www.thewatchsite.com/21-japanese-watch-discussion-forum/1548-orient-fineness-ultramatic-35j-circa-1967-a.html

8 likes

Heel vernuftig, ik zat al te denken hoe dat in vredesnaam zou moeten werken maar het schema geeft volledige duidelijkheid. Volgens mij is dit wel een tamelijk uniek systeem.

2 likes

Jammer dan, waarschijnlijk weer zoā€™n bijzonder glaasje net als in mijn recordmaster?! Blijf hem toch mooi vinden - zoā€™n nos kun je eigenlijk niks mee als in de kluis leggen :wink: Top ook die illustraties van de daydate techniek - goed dat ik gestopt ben, anders :imp:

Leuk spul inderdaad. Ik heb hem in november 2015 al eens voorgesteld, @HorloG en @domega daar zien jullie ook een met robijntjes gelagerde rotor :slight_smile:

1 like

12 likes

Net binnenā€¦

Zenith, manufactuur, Gay-FrĆØres en zoā€¦ retestrakke kast.

24 likes

Verni vandaag. Ik denk dat het een Frans merk is, maar ik kan er niets over vinden.

8 likes

Mooie plaat zeg!šŸ–’
Rest ook natuurlijkšŸ˜‚

De Ruhla Mondphase vandaag :slight_smile:

Fijne dinsdag allemaal :slight_smile:

6 likes

Kasper Racing Chrono met een vrolijk tikkende Valjoux 7733 erin

11 likes

Orano uit de jaren 40 met Felsa 415.

10 likes

15 likes

komt ie toevallig uit Rome?

Milaan geloof ik.

Wat een plaatjeā€¦gefeliciteerd!

Kast, glas en band zijn prima. Plaat heeft (voor dit type blauwe plaat) minimaal patina (meeste zien er aanmerkelijk slechter uit of hebben ā€˜flakesā€™). Er schijnen destijds serviceplaten geleverd te zijn, maar die wijken op een of andere wijze af. Ik heb de details nog niet kunnen vinden. De urenwijzer heeft een soort rood-bruine vlek rond de as. Knullige reparatie wellicht? Vooralsnog houdt hij prima de tijd, al schakelt de datum wat aan de vroege kant (rond half 11). Als het een blijvertje blijkt krijgt hij een service en laat ik ook even naar die wijzer kijken.

Op Veldes Zenith staat er ook een te koop trouwens. Is wel een relume (wijzers) en de kast is minder scherp. Beetje ā€˜flakingā€™ op de plaat ook.

1 like

9 likes

18 likes